KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA استقلال 22 ميليارد بدهي انباشته دارد

استقلال 22 ميليارد بدهي انباشته دارد

http://abieteh.com/en/wp-content/uploads/2012/01/Ali-FatolahZadeh.jpg

 

علي فتح‌الله زاده مدير عامل باشگاه استقلال تهران در خصوص جذب بازيکنان جديد براي اين تيم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تيم‌ها وضعيت خوبي دارند و اگر بيشتر تدبير بکنيم مي‌بينيم که 30 درصد بازي‌هاي استقلال در ليگ بدون خسرو حيدري، جواد نکونام و آندرانيک تيموريان بوده است. با همه اين مشکلات و آسيب‌ديدگي بازيکنان تيم خوبي جمع و جور کرديم که حمايت‌هاي کادر فني و در راس آنها امير قلعه نويي، هيئت مديره و معاونين باشگاه در اين کار بي‌تاثير نبوده است.

وي ادامه داد: اينکه مي‌گويند بازيکن جديد بگيريم ما اگر آندرانيک تيموريان را نداشتيم او را جذب مي‌کرديم. اگر نکونام را نداشتيم نکونام را جذب مي‌کرديم. اگر امثال پژمان منتظري، صادقي، قاضي و ... را نداشتيم آنها را جذب مي‌کرديم چه اصراري است که وقتي تيم خوبي داريم بازيکن بگيريم؟

فتح‌الله‌زاده در خصوص اينکه با رفتن جباري اين تيم هافبک خلاق هم ندارد ادامه داد: موضوع فقط رفتن جباري نيست. خسرو حيدري هم چند بازي با ما نبود. يکدفعه دست ما از بازيکنان خالي شد و چند بازيکن را به دليل مصدوميت از دست داديم. با همه اين فشارها تنها تيمي بوديم که از ايران به جمع 4 تيم برتر آسيا رفتيم و در حال حاضر هم با تفاضل گل از پرسپوليس در جدول پايين‌تريم.

فتح الله زاده ادامه داد: ما به يک هافبک خلاق نياز داريم که قرارداد آن را بسته‌ايم. اين بازيکن برزيلي از نيم‌فصل به ما اضافه مي‌شود اما چون ليگ برتر ما زودتر از حد قانوني به نيم‌فصل رسيد و بازيکنان بين‌المللي طي برنامه جهاني فوتبال مي‌توانند جابه‌جا شوند بعدا به ما ملحق خواهد شد.

مديرعامل باشگاه استقلال تصريح کرد: نيم‌فصل ما به خاطر کمک به کي‌روش و تيم ملي زودتر تمام شد اما خارجي‌ها زمان نقل و انتقالاتشان را تغيير ندادند. الان هم يک ماه مانده تا نقل و انتقالات تيم‌هاي خارجي و وقت داريم که اين بازيکن برزيلي به ما اضافه شود. يک هافبک راست هم مي‌خواهيم که با مجيد غلام‌نژاد تمام کرديم که جا دارد از محبت‌هاي مديرعامل باشگاه سايپا در اين خصوص تشکر کنم. فعلا کارهاي ثبتي اين بازيکن باقي مانده و بقيه بازيکنان که گرفته‌ايم بازيکنان اضافه بوده‌اند تا تيم شاداب‌تر شود. اگر کادر فني خلائي در تيم احساس کند به سراغ بازيکن مورد‌نظرشان مي‌روم تا او را جذب کنم. فکر مي کنم نسبت به نيم‌فصل اول تيم بهتري خواهيم بود.

مديرعامل استقلال درباره پيشنهاد اين تيم به شيث رضايي بازيکن اسبق تيم پرسپوليس هم افزود: ما براي اين بازيکن احترام خاصي قائليم اما نه پيشنهادي براي او مطرح شده و نه او در برنامه‌هاي ما قرار داشته است. قلعه‌نويي هم تا همين لحظه هيچ درخواستي براي جذب او به ما نداده است.

فتح‌الله‌زاده در مورد صحبت‌هايي که وکيل حسين هدايتي ديروز عليه او انجام داد و از مديرعامل استقلال خواست به امور داخلي اين تيم رسيدگي کند هم اظهار داشت: مصاحبه ايشان را که خواندم شاخ درآوردم. من کي و کجا در خصوص مسائل استيل‌آذين اظهار‌نظر کردم. هر کسي مي‌تواند هر خبري را منتشر کند من که در اين باره مقصر نيستم ضمن اينکه هيچ وقت به يک انسان منجي توهين نمي‌کنند. اين چه ادبياتي که وارد فوتبال ايران شده است؟ زندي آمد پيش من و چون احساس کرد که من با هدايتي سلام و عليکي دارم مشکلاتش را به من گفت تا با مالک استيل‌آذين در ميان بگذارم اينکه فحش دادن ندارد. بعد از مصاحبه اين دوست عزيز آقاي هدايتي با من تماس گرفت و گفت که از اين مصاحبه ناراحت شده و از انجام آن خبر نداشته است.هدايتي گفت که حتما زندي به امور مالي اين باشگاه مراجعه کند و فيش‌هايش را ببرد تا کارهايش انجام شود؟

مديرعامل استقلال در خصوص صحبت‌هايي که ديروز در اتحاديه فوتبال انجام داد و گفت که خاک بر سر من و امثال عابديني که يک بچه در هيئت‌رئيسه فوتبال قرار دارد گفت: نياز نيست خيلي شفاف صحبت کنم ما آذري‌ها عادت داريم ضرب‌المثلي بگوييم که بر عليه فلاني حرفي نزن. من طوري حرف مي‌زنم که مي‌توانم راي بگيرم. من پيش از اين بارها از سوي مديران فوتبال ايران راي گرفته‌ام و عضو مجامع مختلفي شده‌ام. من نماينده باشگاه‌ها در فدراسيون فوتبال بودم و چند سال هم در کميته ليگ حرفه‌اي فوتبال آسيا فعاليت داشته‌ام. الان براي پست داشتن حرف نمي‌زنم که راي بياورم. اين صحبت‌ها را انجام مي‌دهم تا به مديران فوتبالي در اتحاديه بگويم که ارزش راي خودمان را بدانيم و آن را به حراج نگذاريم بايد عميق‌تر فکر کنيم و وقتي کسي حرف مي‌زند به حرفهاش گوش کنيم نه به پست و مقامش.

وي ادامه داد: ما کلي از کارهاي مقدماتي‌مان زمين مانده و مشکلاتي است که تا الان طول کشيد اما آنها را برطرف نکرديم طوري که دامن فوتبال را گرفته و تبديل به يک غده سرطاني شده است. الان همه به فوتبال حمله مي کنند چون فوتبال را با ورزش‌هاي ديگر مقايسه مي‌کنند. همه فوتبالي‌ها اگر واليبال، بسکتبال، کشتي و ... مقامي بياورند خوشحال مي‌شوند اما وقتي فوتبال موفقيتي کسب مي‌کند آنها خوشحال نمي‌شوند چون فکر مي‌کنند فوتبال حق آنها را خورده است در حالي که اينطور نيست.

وي خاطر نشان کرد: فوتبال هزينه‌ها و درآمد‌هاي خاص خودش را دارد. بايد همه چيز را با هم سنجيد. نمي‌شود گفت قطر يا امارات که 200 ميليارد تومان براي تيمشان هزينه مي‌کنند با ما برابرند. قطر بازيکني به نام نيمار مي‌گيرد که 11 ميليون يورو برايش هزينه مي‌کند که به پول سال گذشته ما نزديک 50 ميليارد تومان مي‌شود. اين پول هزينه 2 سال باشگاه استقلال است. بعد مي‌گويند چرا قهرمان آسيا نمي‌شويد؟ چرا بايد قهرمان آسيا بشويم؟ اينها واقعيت‌هايي است که بايد ديد. شما ببينيد يک تيم قطري بالاي 200 ميليارد تومان هزينه مي‌کند که اين پول هزينه 8 سال باشگاه استقلال است. ما وقتي با قطري‌ها بازي مي‌کنيم با تيمي چند مليتي مسابقه داريم.

فتح‌الله‌زاده در ادامه درباره اينکه برنامه‌هايي براي سودآوري باشگاه استقلال دارد افزود: دوستان مي‌ترسند کسي جلو بيايد اما من از همين فرصت که در اختيارم قرار داديد استفاده مي‌کنم و پيشنهاد رسمي‌ام را اعلام مي‌کنم. من حاضرم همراه با چند استقلالي اين تيم را 7 سال به صورت پيمانکاري تحويل بگيريم. نه سهام مي‌خواهيم و نه به ما بفرشند بلکه به صورت پيمانکاري اختيار کامل را به ما بدهند. در اين 7 سال هم ريالي از دولت نمي‌خواهيم و هر بدهي‌اي هم که از قبل بوده صفر مي‌کنيم و تحويل وزارتخانه مي دهيم. قول مي‌دهم در اين 7 سال حداقل سه بار قهرمان ليگ برتر شويم. سه بار قهرمان جام حذفي و حداقل يک بار هم قهرماني آسيا را تقديم هوادارانمان کنيم. من پيشنهادم را به دولت محترم و وزير ورزش و جوانان جناب آقاي گودرزي تقديم مي‌کنم.

وي در خصوص اينکه اين باشگاه در حال حاضر چقدر بدهي دارد اظهار کرد: حدود 22 ميليارد تومان بدهي انباشته باشگاه استقلال است و اميدوارم دوستان نگويند که همه آن براي من است. همين امسال که سالي سختي براي من بوده اگر طبق تعهدي که دولت به ما داده و مجلس آن را مصوب کرده 10 ميليارد ما را بدهند فقط 5/1 ميليارد تومان بدهي خواهيم داشت.

مديرعامل تيم استقلال درباره مراسم انتخاب بهترين بازيکن سال آسيا که امروز برگزار مي‌شود و جواد نکونام يکي از شانس‌هاي اول کسب اين عنوان است هم ادامه داد: ديشب با جواد صحبت کردم و به او گفتم که همينکه جزء سه بازيکن برتر آسيا هستي کار ارزشمندي است و فکر مي‌کنم اگر لابي‌هايي صورت نگيرد حق نکونام است که بهترين بازيکن آسيا شود اما واقعيتي که بايد بگويم اين است که 70 نمره به قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا تعلق مي‌گيرد و فقط 30 درصد آن مختلف به بازيکنان ملي است. متاسفانه براي کنفدراسيون آسيا بازي‌هاي ملي خيلي ارزشي ندارد و آيتم تاثير‌گذار براي آنها قهرماني در ليگ قهرماني آسياست. من به نوبه خودم به جواد تبريک مي‌گويم چون جزء سه بازيکن برتر شدن هم کار سختي است که در اين چند سال فقط مجيدي، علي کريمي و جواد نکونام به آن رسيده‌اند.

فتح‌الله زاده در پايان در مورد اينکه گفته مي‌شود پاسپورت لاوره بازيکن صربستاني استقلال توسط اين باشگاه ضبط شده و به او نداده‌اند هم افزود: ما پاسپورت را به او تحويل داده‌ايم و از وي رسيد گرفته‌ايم. اين صحبت‌ها را حتي به سفير صربستان هم گفتم چون ما در ليگ قهرمانان آسيا بوديم و مشخص نبود که بايد به کره جنوبي برويم يا عربستان و چون مجبور بوديم ويزاي اين کشورها را بگيريم نمي‌توانستيم پاسپورت بازيکنان را دست خودشان بدهيم. سفير صربستان وقتي به ما مراجعه کرد ما پاسپورت لاوره را به او پس داديم و از وي رسيد گرفتيم که آن رسيد هم موجود است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: علی فتح الله زاده, مدیر عامل , استقلال, رقم بدهی استقلال, 22 میلیارد بدهی انباشته ی استقلال, ,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )